Friday, August 15, 2008

Seputih Salju

Salam perkenalan dan salam mahabbah

Selamat datang ke laman blog “True Colours” (terjemahan Warna2 Sebenar..hehe). Title ini di pilih atas rasional bahawa hidup kite penuh dengan warna-warni yang indah dan tak kurang juga yang memberi kesan hitam di sepanjang perjalanannya.

Nabi saw pernah bersabda:
“Sesungguhnya setiap bayi itu dilahirkan dalam keadaan suci (fitrah) seperti kain putih, maka ibu bapa lah yang mencorakkannya, sama ada Yahudi, Nasrani atau Majusi.”

Maka adalah kiranya saudara-saudari sudi berkongsi kisah warna-warni kehidupan anda mahupun orang lain, maka amatlah saya berbesar hati untuk kite kongsikan bersama dalam blog ini. Semoga kisah-kisah biasa hidup sehari-hari ini dapat memberi kalaupun tidak banyak tapi sedikit manfaat dan panduan kepada yang memerlukan dan mungkin tanpa kita sedari menjadi sumber inspirasi kepada yang lain.. anything more pls contact me thru my mail.

Setakat ini sahaja madah perkenalan dari saya..semoga kehidupan yang sementara ini dapat kite manfaatkan untuk bekalan di hari kemudian.

Pesanan dari hati:Sentiasa berfikiran positif dan elakkan bersangka buruk kerana anda akan lebih tenang tanpa perlu memikirkan perkara2 negatif tentang orang lain yang pada kebanyakan masa tiada kaitan langsung dengan diri anda..

Wassalam

Ikhlas dari ku
K Syakura 83

No comments: